top of page
  • Writer's pictureMJM

Magicový Memoriál Michala Motyčky 2022 aneb spousta kartiček a skvělá parta pošesté

Updated: Aug 30, 2022

Ani letos jsme nevynechali naši hlavní skupinovou údalost plnou MtG. Tentokrát jako site nabídl Oskar budovu školky v malebném Oldřichově uprostřed České Sibiře, kde má jeho rodina chalupu. Školka se ukázala jako jedna z nejlepších, kde jsme kdy hráli, velký prostor v jídelně, víceméně vybavená kuchyně s "okýnkem":-) a prostor pro vedoucí jídelny s okýnkem, kam jsme umístili "studio" a "commentator booth".


Commentator booth

První den jsme se tradičně teprve slejzali, ti co dorazili první (případně byli na místě už od předchozích dní) už samozřejmě rozjeli klasického multiplayer commandera případně ještě testovali na poslední chvíli před turnajem tribal balíky. Stavěla se technika ve studiu i pro "feature match", odhalovalo se, který HDMi kabel je ten nefunkční (tentokrát jsme ho skutečně vyhodili) atd. Jakmile dorazila i poslední parta (a pivo! - nevím, jestli nebyla chyba, že zrovna Johnny obstarával pivo), mohli jsme slavnostně celou akci zahájit.

 

První večer - první draft (SNC a 2X2)

Na první večer nás bylo akorát 16 a rozdělili jsme se do dvou podů po osmi na draft - jedna parta si dala Streets of New Capenna, druhá se rozhodla zatočit si kolem štěstí a draftit Double Masters 2022 (nakonec se, pokud se dobře pamatuji, z hodnotných karet otevřel jen Dockside Extortionist). Já sám jsem hrál Capennu, podařilo se mi nadraftit myslím moc pěkný Jund/Blitz deck, okořeněný Urabraskem a Angel of Suffering na vrcholu křivky. IMHO je Blitz zvláště na limited naprostá bomba - čisté skóre 3:0 a 9 bodů do celkového bodování jsou myslím dost vypovídající:-). Anděl mi jednou doslova zachránil život (teda poslední 4) v poslední hře proti Honzovi.


Sajta

Po dohrání draftů jsme se rozdělili do tříhlavých týmů a dali si ještě pub-kvíz, který připravil Fidel. Čtyři témata, čtyři panáky, spousta otázek ze světa Magicu (toho fiktivního i skutečného), poznávání postav na artech, počítání kdysi dávno vytištěných karet... Těsně vítězným týmem se stal náš tým "MJM" (Martin - Jéňa - Matěj), za což jsme dostali každý draft booster War of the Spark (hned první téma soutěže). Pokročilá hodina pak některé zahnala do spacáků, jiní si ještě dali onu legendární "rychlou poslední hru", která se samozřejmě protáhla na více než dvě hodiny:-).


Main event - Tribal Commander turnaj

Hlavní událostí MMMM je tradičně turnaj v "našem" formátu Tribal Commander. Brzy ráno odkvačivšího máru nahradila Barča, která ještě dorazila na poslední chvíli z Prahy. Jango, který jel ještě vypůjčit nějakou techniku do Alzy měl zpoždění, ale rozhodnli jsme se využít toho, že všichni byli nebývale brzy vzhůru a zahájili jsme "kmenové války".

Já sám jsem hrál RW Knights vedené Remem Karolusem (decklist k nahlédnutí zde). Balík měl velmi podobnou ideu, jako můj loňský soldier-tribal pod taktovkou Gaylorda Tajica, tedy dát na stůl generála a používat damage-based boardwipe jako asymetrický boardwipe. I když je Rem Karolus sám o sobě lepší, než Tajic, moc to letos nefungovalo.

V prvním kole jsem podlehl Wráťovi se Selvalou (Heart of Wilds) a elfáky. V první hře balíček fungoval, tak, jak měl, zničený Sword of Feast and Famine nahradil Sword of Fire and Ice a bylo to; ve druhé už mi to nějak přestalo chodit a třetí hru dal Wráťa v prvním kole mana ptáky, ve druhém Selvalu, ve třetím Umbral Mantle a bylo. 1:2 -> 0:1

Druhé kolo proti mě přivedlo Jéňu s tradičními monoblack Horrory vedenými Greerem. Tenhle balíček dokáže celkem zatopit, když mu to přijde, protože dokáže soupeře zbavit karet na ruce jen to fikne. V Borosu je toho dolízávání spíše pomálu, na druhou stranu protekce na černou, kterou má nemálo rytířů tak nějak samo od sebe, je velmi těžko řešitelná a tak jsem si mohl připsat první skalp. 2:0 -> 1:1

Feature match

Ve třetím kole jsem dostal Lešiho a jeho Gobliny vedené Krenkem - tentokrát to zase nechodilo Lešimu, který v obou hrách skončil na třech landech a když jednou rozjel hromadu goblinů, spláchlo je moje Electrickery (které jsem měl v balíku přesně pro tyto situace:-)). 2:0 -> 2:1

Čtvrté kolo a jdu na feature match! A zrovna samozřejmě jako na potvoru se na mě balíček ale doslova vy... nepěknou věc. Hraju proti Stevovi a jeho Beamtown Bullies, se kterými se nakonec propracuje až do finále. Tenhle balík vlastně moc není tribal (k tomu ještě později), ale kombo na Beamtown Bullies + Leveler. Věděl jsem, že Bulíci nesmí zůstat na boardu, ale hned v první hře mi Steve na 6 životech předvedl, jak se to dělá. Ve druhé hře se mi dařilo držet bulíky od těla, ale zbytek warriorů mě tak dlouho okusoval (a mě to fakt nechodilo), až jsem podlehl 0:2 -> 2:2

Poslední páté kolo základní části a PeeVee se svými Bruvac - Petenty. Proti tomuhle decku jsem už několikrát hrál (prvada, s jinými balíky), takže ho celkem znám a opatrně jsem si fandil. Knechti díky flyingu se dokážou dostat přes blokující "peterse", čili důležité je mít ty správné knechty a tlačit a tlačit a tlačit. První hra skončila jendoznačně v můj prospěch. druhou hru však PeeVee vyhrál na 11 životech pomocí Bruvac-Maddening cacophony a ve třetí mě umlel dokonce na posledních 4 životech. 1:2 -> 2:3

Závěrečné skóre znamenalo, že do Top 8 se tentokrát nepodívám, mohl jsem se tedy aspoň soustředit na svoji druhou pozici "head judge" a sledovat coverage. Ta se letos opravdu povedla a velké díky Jankovi, který ji dokonce streamoval na svém Twitchi. Inu, můžete posoudit sami, alespoň ze záznamu. Je to fakt super.

Tribal Commander - Top 8

Do Top4 se probojovaly nakonec 3 combo balíky (a proto nejspíš bude MMMM 2022 známo jako "combo-summer"): 2x Beamtown Bullies a Johnnyho Tiamat s Dream Halls. Johnnymu se ve finále proti Stevovi tak dobře dařilo tvářit, že drží na ruce hromadu counterspellů, až donutil Steva hrát opatrněji, než by sám chtěl. Tiamat tak dovedla Johnnyho k celkovému vítězství v main eventu.


Metagame snapshot níže. Složení Top 4, o kolik lepší win-ratio měly tyto balíky oproti jinak celkem různorodému zbytku, a jejich konstrukce s důrazem na combo místo tribe nás vedlo k zásadnímu přehodnocení formátu, o čemž si můžete přečíst jinde na tomto webu.


Metagame - Tribal Commander - MMMM 2022

Na závěr, jelikož jsme tentokrát skončili poměrně brzo, jsme s Alex, Stevem a Renném dali jednu hru pauperEDH, kterou vyhrál Renné tradičním "strašně dlouho nic nedělám, protože jsem mana screw, ostatní mě nechaj bejt a já pak dorazím posledního":-D.


Závěrečný draft - Commander Legends 2

Poslední den ráno jsme se chystali na poslední turnajovou událost - draft Commander Legends 2: Battle for Baldur's Gate. většinou je poslední den věnován nějaké takové netypické hře (hráli jsme např. 2HG draft Battlebondu). Z časových důvodů jsme hráli jen jednu hru, aby to bylo trochu napínavější, rozesadili jsme hráče ke stolům podle pořadí v celkovém bodování, tedy 4 hráči s nejlepším skóre hráli a intrikovali proti sobě. Nechtěli jsme vymýšlet žádné složité bodování, čili každý hráč us tolu vždy dostal bod za každého hráče, který hru opustil před ním. To na jednu stranu hezky rozvrstvilo výsledné pořadí, ale mnoho toho nezměnilo, protože počet celkově přidělených bodů byl malý (což musíme do příště vyladit).



Já sice začal draftit nějaké Gx draky, ale ve druhém boosteru mi přišel Bane, Lord of Darkness, čili jsem přešaltoval do esper barev (bílá byla navíc dost "otevřená") a nakonec se mi podařilo dát dohromady celkem zajímavý deck s blikáním (měl jsem i drobné "kombo/synergii" Alora, Merry Thief + Mintara, Merciless Soul + nějaká value potvora - Mintara nasbírala do konce hry 5 experience counterů!). Bohužel jsem se tak stal i brzkým cílem. Hra se nakonec dostala do situace, kdy jsem se s Renném spolčil proti Oskarovi. Oskar se mě pokusil zabít a bylo by se mu to povedlo, kdyby mě Wráťa nezachránil. Tenhle plán byl od něj velmi zoufalý (a zpochybňovaný jak Oskarem, tak Renném), nicméně je pravda, že proti Oskarovi a Rennému měl Wráťa méně šancí, než proti mně. Renné pak zabil Oskara (a povedlo se mu jako prvnímu a jedinému projít Podsvětím). Wráťa se mě pak pokusil vyřadit, ale já měl připravené zabíjení na ruce a Renné ho pak zabil. Měl však i tak dost blockerů a já si nebyl jistý, jestli bych ho dokázal ve svém kole zabít (sám jsem měl asi 7 životů). Věděl jsem, že jestli ho nezabiju, příští kolo nepřežiju. Můj útok ho srazil na 5 životů a já si pak uvědomil, že i já jsem v půli cesty Podsvětím a zrovna stojím před místností, která soupeři ubere právě těch pět životů, takže jsem nakonec vyhrál:-).



U "top4-stolu" se dokonce objevili Minsc&Boo (a ještě se otevřeli modrý a červený pra-drak), nicméně Johnnymu přinesli "jen" druhé místo, protože soupeři se na něj pochopitelně sesypali (koneckonců to byl "switch" ve druhém boosteru, ale nepochybně správný).


Vyhlášení, poděkování, poučení, konec, zvonec...


Zbývalo tedy dojíst zbytky pizz, zlikvidovat asi tak 100 pizza krabic a nějaké ty další odpadky a vyhlásit celkové výsledky!

Na každého čekala nějaká ta odměna, za které musíme poděkovat historicky největšímu množství sponzorů, jmenovitě děkujeme:



Letošní ročník jsme zpestřili vyhlášením soutěže o Miss Flavor - hráče, který se dokáže nejvíce "vtělit" do svého tribalového decku, zahrne do něj třeba i suboptimální karty, které však více odpovídají danému tribu apod. O vítězi mohl každý hlasovat, dva největší favoriti - Alex s elfím cosplayem a PV celý v modrém a s pořádnou slánkou pro soupeře - byli velmi vyrovnáni, více hlasů však nakonec získala Alex.

Miss Flavor

Celkovým vítězem se stal Johnny Búrik a odnesl si tak už druhou trofej!


Šampión!

Pak už jsme jen douklidili, vyvětrali auta a rozjeli se k domovům.

Těšíme se na příští akci, kde se určitě poučíme z dosavadních chyb a naopak podpoříme to, co se povedlo.

Za organizační tým (Oskar, Steve a)

Matěj Jan Morávek


PS: Fotky jsou tradičně od Kuby Herze, díky!

(Skoro) všichni účastníci
Tuzink party!

103 views0 comments
bottom of page