top of page
  • Writer's pictureMJM

Magicový Memoriál Michala Motyčky 2024 - Report!

Updated: Aug 27


Drazí!

Rok se s rokem sešel a my opět vyrazili na už vyzkoušenou "sajtu" strávit příjemný víkend plný kartiček, piva, koly, keců a tentokrát i dobrého jídla. Organizace se opět ujal Johnny spolu se Stevem a se mnou. Johnny se postaral o sajtu, pivo a celkovou organizaci, já si vzal na hřbet vyžebrání podpory od sponzorů a výrobu trofejí (letos opět dečka pro vítěze THC a skleněná trofej pro celkového vítěze) a Steve byl hlavním technikem pro coverage a stream.

I když letos z Rytíře nestihli zprodukovat podporu pro herní skupiny, požádali jsme Najádu a stejně jako loni Blackfire a TokensforMtg.com, navíc se tentokrát sešel i větší příspěvek od samotných účastníků, takže ceny nakonec byly opět bohaté. O stravu se tentokrát z vlastní iniciativy postaral Viktor, navařil nám úchvatně (a upřímně víc, než si zasloužíme) a patří mu za to velký dík. Techniku a know-how ke coverage nám opět poskytl Janek Gabriel a i jemu děkujeme.

Zapůjčenou Oldřichovskou školku obsadil náš předvoj už ve čtvrtek večer a hned pokořil obě láhve rumu, které s sebou dovezli (sud piva z nedalekého pivovaru Balík - mimochodem moc dobré pivo - jim naštěstí alespoň z půlky odolal:-)). V pátek vpodvečer dorazil celý zbytek patnáctičlenného účastnictva, Steve nastavil coverage (a pak s Wráťou ještě jednou) a už jsme se rozesadili k připraveným stolům a pustili se do prvního eventu - pátečního draftu!




Pátek

Osm hráčů se ujalo boosterů Modern Horizons 3, sedm statečných pak Outlaws of Thunder Junction. Já se zařadil mezi druhou skupinu, mohu tedy pouze reportovat od tohoto stolu. Pokud jsem viděl, z drahých karet se toho mnoho neotevřelo (vlastně snad jen Oko, the Ringleader). Já v prvním boosteru našel pouze Kambala, chvíli jsem se snažil nabírat tokenové tvořiče, ale moc toho kolem nechodilo, tak jsem rozšířil působnost na RB outlaws + crime subtéma (např. jsem nabral 3x Raven of Fell Omens). Výsledek byl poměrně agresivní Mardu deck, kterému ale chyběl lategame, což se mi stalo osudným. No, co si budeme povídat, moc se mi nedařilo. V první hře mě vyklepnul Fíla Rut, druhé kolo jsem měl bye a třetí kolo mě 2-1 porazil Johnny. Klasicky, jakmile mi došly karty na ruce, byl jsem nahranej. No, nebyl to zrovna zářný začátek Memoriálu.

U vedlejšího stolu jasně dominoval Steve a s čistým skore uzavřel s nejvyšším možným počtem bodů Day 1 (spolu s Fidelem od našeho stolu).

I když se večer naklonil, noc byla ještě mladá a tak nás čekala další tradiční součást - pub kvíz! Fidelovi se opět podařilo sestavit 30 otázek, které nám daly zabrat, ale téměř vždy se našel někdo, kdo správnou odpověď dal dohromady. Nejvíc jich dal opět dohromady tým MJM (Steve, Jéňa a já), čímž jsme završili hattrick pub kvízů (a příště ty týmy spíš nalosujeme:-)). Na pozadí běžel stream kombinující ty nejaktuálnější trendy - vyření a slow tv (totiž záběr na viktora a pomocníky, kterak loupou cibuli na guláš:-).


Chystá se gulášek...

Někteří nejodolnější ještě pokračovali s EDH, ale já už se odebral na lože, abych byl na sobotní main event čerstvý.


Sobota

Sobotu jsme stejně jako loni zahájili výběhem se Stevem, Jéňou a Fidelem kolem Oldřichova a po krátké sprše se už šli nasnídat z bohatého bufetu, který nám Viktor ve školce připravil. Takřka přesně v deset jsme zasedli ke stolům k prvnímu kolu tabulkové části main eventu - Tribal Highlander of CEML. Účastnilo se všech 15 přítomných a metagame byla poměrně bohatá, inu, posuďte sami:

Tribe

Počet

Barevné kombinace

Elemental

3

2x WURG, WBRG

Goblin

3

R, Rw, RB

Dragon

1

UBRG

Eldrazi

1

5C

Elf

1

BG

Horror

1

B

Rogues

1

BURW

Dinosaurs

1

GWR

Faerie

1

UB

Vampire

1

BW

Wall

1

BGUW

Já sám jsem pilotoval UB Faerie kontrol a otevřel jsem moc hezky dvěma vítězstvími, v prvním kole nad Jéňovými horory (se kterými jsem přitom na přípravných turnajích v Chobotnici měl celkem problém) a ve druhém kole Wráťu s jeho 4c kontrolními elementály - tady mi hodně pomohl Wráťův manascrew v první hře. Třetí hra byla naopak velmi napínavá, kdy jsme byli nakonec oba na pěti životech, ale Murktide Regent podložený counterspellem hru uzavřel.

Pak se mi ale přestalo dařit. třetí kolo jsme hrál proti Benjimu, který měl v zásadě stejný deck jako Wráťa (lišil se jen v 6 kartách), ale jemu ty kontrolní spelly prostě chodily a jakmile si našel Phlage, měl jsem po žížalkách. Přetlačit s pár mouchama tuhle vracející se obludu s přidaným Lightning Helix byl pro mě neřešitelný problém. I když.. v první hře jsem pomocí Tectonic Edge ničil Benjimu Ketria triome, protože to byl jeho jediný zdroj zelené, ale po hře jsme se shodli, že kdybych mu naopak zničil druhý zdroj bílé, nemohl Phlage uniknout ze záhrobí a možná bych měl dost času na to ho udolat. Ve druhé hře přišel Phlage ještě dřív a ukončil mou víteznou sérii.

Poslední čtvrté kolo pak proti mě postavilo Fidela a jeho Rw gobliny. Jemu Phlage taky poctivě přišel a myslím, že moje averze vůči té kartě dosáhla vrcholu. Základní část jsem tak ukončil se skore 2-2 a vypadl z TOP8 (kde jsem mohl být, pokud bychom s Fidelem záměrně remizovali, ovšem on nechtěl do čtvrtfinále nastupovat proti svému bratrovi, který hrál Wall - combo deck. A tento krok se mu vyplatil, však také postoupil do semifinále (ale to předbíhám)).


7 expertů bez elektronické tužky...

Protože jsem vypadl, mohl jsem se více soustředit na sledování coverage, soudcování a i si hodit ještě jednu partičku proti Stevovým midrange Rb goblinům - s těmi si moje poletuchy dokázaly poradit celkem snadno. Los soupeřů je prostě taky důležitou součástí hry, no...

Všechny decky, které postoupily do TOP8 najdete na Moxfield profilu TribalHighlanderCEML spravovaném naší Rules Committee (já, Renné a Fidel). Zajímavější ale nepochybně bude podívat se na záznam coverage (základní část a semifinále a finále), kde vidíte dané balíky v akci. Zkráceně řečeno, jediný Mates Míšek se svými rogues (ale ve skutečnosti Breach-combem) dokázal Benjiho byť v jediné hře porazit a Benji si tak odnesl vítězství v main eventu a slušivou dečku! Do semifinále se dále probojoval Kuba s Dinosaury, Fidel a Fíla s gobliny (ultimátní mirror: Filip s gobliny proti Filipovi s gobliny:-)), čili pro příští sezónu půjdou do Foyer slávy tyto triby:

  • Elementals

  • Goblins

  • Dinosaurs


Večer se ještě ani moc nenachýlil a tak jsme se s osmicí odvážných rozhodli otestovat Viktorovu Commander Cube. Draftuje se podobně jako Commander Legends z dvacetikaretních balíků, ovšem zvlášť jsou tříkaretní balíčky s commandery, které se draftují mezi standardními balíky. Ukázalo se to jako veliká junda. Já v prvním balíku nabral pěkné velké bytosti a v commander packu mi k nim přišla ideální velitelka - Atla Palani, Nest Tender. Tenhle commander mě vždycky trochu lákal, ale nikdy jsem ji nepostavil (částečně i proto, že to dělal jednu dobu každý) a ani nemám žádný Naya deck, tak to byla zajímavá výzva. Následně jsme se rozdělili do čtveřic a zharáli si dvě hry, kde v první nás vyklepl Jéňa se svým UW kontrolem a velkými sfingami ("kombo" Approach of the Second Sun + Personal Tutor pak použil ve druhé hře), druhou hru pak vyhrál Mates s pěkným UG ramp-kontrolem na mořské obludy a hlavně Cyclonic Rift. Každopádně to byla velká legrace a Viky dostal myslím dost podnětů, jak Cube ještě upravit.




Neděle

Nedělní ranní běh jsem prospal, jelikož jsem díky špuntům v uších neslyšel budík (a navíc jsem věděl, že mě večer čeká řízení v nedělním provozu do Prahy a domů, tak jsem se chtěl trochu dospat). Zbytky koláče od paní Viktorovy maminky posloužily jako skvělá snídaně a mohlo se jít draftovat. Nedělní draft byl zasvěcen nejnovější sadě Bloomburrow. Ke stolům jsme se rozdělili podle průběžného pořadí, kde jsem s třináctým místem usedl ke stolu "poražených".

Povedlo se mi nabrat myslím moc pěkné GW ultraggro králíčky - po prvním vyhraném zápase proti Jéňovým žábám, kdy jsem se doslova topil v těch 16 landech jsem dokonce snížil počet landů na 15, po prvním prohraném matchi proti Wráťovi (kde mě v poslední hře samozřejmě balíček "zradil" a naservíroval mi jen ty dva landy z úvodní ruky a dál už jen těch pár karet za 3) nakonec přece jen jeden land přidal a šel na poměr 16 landů / 41 karet. Druhou hru mě bohužel dokázal Wráťa totálně zablokovat potvorou s first strikem a lifelinkem, které dal navíc meč s vigilance (a irelevantním reach), takže to byla 3/3 vigilance, lifelink, first strike (reach). +6 životů za oběhnutí kola se prostě uraceovat moc nedalo a já měl bohužel velmi málo removalu.



Třetí kolo draftu zafungoval balíček perfektně a Viktora jsem roznesl na tlapičkách.

U druhého stolu se hrálo relativně o hodně - Benji neměl ještě trofej pro šampiona úplně v kapse, nicméně potřebné jedno vítězství se mu podařilo získat.

Pak už následoval jen rychlý, byť pečlivý (i když i tak celkém dlouhý) úklid a celkové vyhlášení vítězů.



Gratulace tak šly suverénně nejmladšímu účastníkovi turnaje k trofeji a nehynoucí slávě. Bylo to skvělé, bylo toho moc, těšíme se zase napřesrok. Na napínavé zápasy, spousty kartiček, kecy u coverage, skvělé jídlo, sprchu u nic netušících sousedů, pravidlové přehmaty (těm se spíše vyvarujeme, OK?) a hlavně skvělou partu.

Díky kluci!

80 views0 comments

Comments


bottom of page